Morzsás szilvás süti

Valamiért szilvával nem igazán sütöttem eddig, pedig felveszi a versenyt bármelyik gyümölcsös sütivel. Lekvár formájában sokkal népszerűbb, pedig frissen is méltó sütialapanyag. Rövid időn belül ez a harmadik szilvás süti, és még tervben van rétes sütése is belőle. Egyszer ettem, s annyira, de annyira finom volt!
Ez csak kevert süti, szilvával kirakva és morzsával megszórva. Így is finom!


Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 10 evőkanál cukor
  • 10 evőkanál tej
  • 9 evőkanál olaj
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 14 evőkanál liszt
  • szilva (50-60 dkg)
A morzsához:
  • 5 dkg hideg vaj
  • 3 evőkanál cukor
  • 4 evőkanál liszt
  • 3 evőkanál zabpehely
  • csapott mokkáskanál fahéj
Így készült:
A tojásokat a cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam a sütőport, citromhéjat, vaníliát, sót, tovább kevertem. A tejjel és olajjal is alaposan elkevertem, végül  a liszt került bele.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, kiraktam a félbevágott, kimagozott szilvával.
A morzsához valólat összemorzsoltam, rászórtam a szilvára.
180 fokos sütőben sütöttem.
Recept innen.

2 megjegyzés:

  1. Szeretem a szilvás sütiket. Nagyon tetszik a morzsa a tetején. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is! :-) Jó szolgálatot tesz a morzsa tetején, egyáltalán nem ázott el a szilvától az alatta lévő tészta.

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...