Csokis-habos süti

Már jó ideje fáj a fogam krémes sütire, így kedvemre tettem. Nem csak magamnak, szerintem a többieknek is! :-) Volt maradék tojásfehérjém, ebből lett a lapja, a rávalót meg ebből-abból kikavartam, felvertem. Szóval alkottam, de nagyon finom lett!

Hozzávalók:
A laphoz:

  • 7 tojásfehérje
  • csipet só
  • 7 evőkanál cukor
  • 7 evőkanál liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 7 evőkanál víz
A krémhez:
  • 1 csomag kakaós pudingpor
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál cukor + 10 dkg
  • 3,5 dl tej
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 25 dkg vaj
  • 2 evőkanál holland kakaó
A habhoz:
  • 4 dl tejszín
  • 3 evőkanál cukor
  • 25 dkg mascarpone
Így készült:
A laphoz a tojásfehérjéket előbb a csipet sóval, majd a cukorral felvertem. Hozzáadtam a kókuszt, sütőport, több részletben a lisztet, mindegyikkel elkevertem, végül a vizet kevertem hozzá.
180 fokos sütőben világosra sütöttem.
A krémhez a tojást a pudingporral és a cukorral simára kevertem, majd apránként hozzáadtam a tejet. Állandóan kevergetve sűrűre főztem. Levettem, beletördeltem a csokit és elkevertem benne. Miközben hűlt, néhányszor átkavartam.
A vajat a 10 dkg cukorral kikevertem, majd hozzákanalaztam a kihűlt csokis pudingot. Végül a két evőkanál kakaót kevertem bele.
A krémet a kihűlt lapra kentem.
A tejszínt a cukorral kemény habbá vertem, majd a mascarpone hozzáadásával még habosítottam egy picit.
A krém tetejére simítottam.
Nem árt a hűtőben tartani, főleg ha 30 fok van odabent. Igaz, olyan melegben eszembe sem jutna krémeset sütni, a hétvége hozta enyhülésben merészkedtem csupán ilyen tettre. Csak éppen szépen szeletelni nem lehetett, még hűtött állapotában sem. A fotón lévő lett a legszebb, a többi még olyan sem. De bosszút álltunk rajta s megettük! :-) Jól esett végre krémes sütit enni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...