Karamelles almás süti

Ez sem éppen mostanság készült - a fotók alapján húsvét környékén-, de annyira finom volt, hogy nem lehet kihagyni. Unokatestvérem adta az ötletet, aki, mikor Zilahra megyünk, ilyennel szokott nekünk kedveskedni. Azaz hasonlóval: karamelles-körtebefőttes piskótát süt tortaformában, s tejszínhabot kínál hozzá. Nagyon tudja már készíteni, mindig finom és még gyönyörű sárga piskótáját is megcsodálom. Naná, hogy sárga, falun szabadon kapirgáló, Nagynéném által tartott tyúkok tojásaiból készül.
Én almával készítettem, tepsiben, és rákentem a tejszínhabot.

Hozzávalók:

  • 20 dkg cukor
  • 5-6 alma
  • 6 tojás
  • csipet só
  • 6 evőkanál cukor
  • 6 evőkanál liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 5 dl tejszín + 2-3 evőkanál cukor
Így készült:
A 20 dkg cukrot világosra karamellizáltam. A tepsi (28×34 cm) aljára csorgattam úgy, hogy lehetőleg befedje. Nem sikerült teljesen, de mindenhova jutott több -kevesebb.
Az almákat meghámoztam, vaskosabb szeletekre vágtam, magházát eltávolítottam.
Az almaszeletekkel beborítottam a karamellt.
Elkészítettem a piskótát: a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét csipet sóval és fele cukorral felvertem. A sárgákat a sütőporral és a cukor másik felével habosra kavartam. A habot hozzáadtam, majd kanalanként belekevertem a lisztet.
A piskótát az almára borítottam, s 180 fokos sütőben készre sütöttem. 
A tepsiben hagytam kihűlni, majd kiborítottam úgy, hogy az almás fele kerüljön felülre.
A tejszínt a cukorral felvertem, s bevontam vele a sütit.
Hosszúkás szeletekre vágtam.

A karamell az alma levétől megolvadt, s kissé átitatta a piskótát. Nagyon finom lett, de gondolom, nem kell dicsérnem! :-)

10 megjegyzés:

  1. Látszik rajta milyen finom lett a süti! Most jól esne ebéd előtt egy-két szeletke. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Sajnos már nem szolgálhatok vele, mert nem most készült... De majd legközelebb! :-)

      Törlés
  2. Jó 30-35 évvel ezelőtt volt divatban; nagyon finom. Én 4 literes lábasban sütöttem, a karamellt a lábasban elkészítve, de úgy emlékszem, vaj is kellett bele, még az alma előtt. Elő kell szednem a receptet. Nálunk sajnos csak én szerettem, ezért ritkán sütöttem.
    VToncsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Toncsi! Ha előkerül az a recept, megköszönném, ha leírnád nekem! :-) Én csak úgy, a süti látványa és kóstolása alapján sütöttem, nem volt hozzá receptem. Csak azt nem értem, hogy lehet nem szeretni ezt a sütit... :D
      Üdv. Gerdi

      Törlés
  3. Gerdi! Ez a süti isteni! Mindenképp almásat akartam sütni (sok az alma és kezd öregedni), de nem a hagyományos pitét vagy kevert almást. A blogodon mindig jó recepteket találok, most is itt kezdem el keresni. Amint megláttam ezt a vaj és margarin mentes receptet (itt ki is találod, hogy ki vagyok), tudtam, hogy ez az én sütim lesz! Megsütöttem és nagyon ízlik. A szomszédba is vittem egy tányérral, pár perc múlva jött is vissza a tányér üresen. Reklamáltak, hogy elfogyott!! :-D :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Erika, örülök, hogy Nektek is ízlett! Na meg a szomszédnak is! :-) Már el is felejtettem, hogy ilyet is sütöttem. Pedig épp ma agyaltam, hogy almásat is kéne sütni, hogy fogyjon, de más terv volt mára. Na majd legközelebb... Jó pihenést Nektek!
      Köszönöm a kedves hozzászólást! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...