Alföldi vargabéles

Anyukám néha készített restderelyét. Néha, és éppen ezért különlegességnek számított, nagyon szerettük. Azt tudom, hogy házi tésztából készült: az alja és teteje egy nagy darab, tepsi méretű, előre megfőzött,  kézzel gyúrt-nyújtott tészta volt, teteje cukorral megszórva, ami aztán jó ropogósra sült. Közötte meg csíkokra vágott, szintén házi tészta volt, jó sok túróval keverve. Hogy más is volt-e benne, azt nem tudom, mert soha nem készítettem, csak az elkészülés menetének voltam félig-meddig tanúja, már amennyire gyerekként ez érdekelt. Az evésének már sokkal inkább aktív résztvevője voltam. Szép kockákra vágva kaptuk. Szinte érzem az ízét...
Mikor ezt a sütit megláttam, jutott eszembe ez az íz. Elkészítettem így, persze közel sem olyan, mint a restderelye, de azért finom.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 35 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 25 dkg margarin
  • 2 tojássárga
  • csipet só
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 15 dkg cérnametélt
  • csipet só
  • 50 dkg túró
  • 16 dkg cukor
  • vanília
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 dl tejföl
  • 4 tojássárga
  • 6 fehérje + csipet só
Így készült:
A tésztához való lisztet a margarinnal összemorzsoltam, majd a többi hozzávalóval összegyúrtam. 
Míg elkészült a töltelék, hagytam pihenni.
A cérnametéltnek vizet tettem főni csipet sóval. Mikor főtt a víz, beletettem a tésztát, hagytam egyet rottyanni, majd elzártam alatta a lángot. Egy percet hagytam a vízben, majd leszűrtem.
A túrót a cukorral áttörtem, majd elkevertem a tojások sárgájával, tejföllel, vaníliás cukorral, citromhéjjal. Hozzákevertem a lecsepegett tésztát is.
A fehérjéket egy csipet sóval felvertem, majd hozzákevertem a túrós masszához.
A tésztát két részre osztottam. Mindkettőt tepsi méretűre nyújtottam. Az egyiket kikent tepsibe tettem, ráborítottam a tölteléket, majd befedtem a másik lappal.
180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a teteje megpirult.
Kihűlés után szépen szeletelhető.
Babgulyás mellé készült második fogásnak. Jó sok lekvárral ettük vagy csak úgy magába, de készülhet hozzá gyümölcsöntet, vagy akár vaníliaszósz is. 
A receptet itt találtam. 


5 megjegyzés:

  1. Remekül néz ki! :) Nagyon tetszik, elmentem, ki fogom próbálni. :) A tepsi méretét megkérdezhetem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Vanilin! Örülök, hogy tetszik, sok sikert hozzá!
      A tepsi mérete: 28×34 cm. De ha kisebb tepsibe sütöd, magasabb lesz, az enyém elég laposka lett.

      Törlés
  2. Nagyon jól néznek ki a szeletek, szépek! Fonom lehet evvel a sok lekvárral. Még nem csináltam ilyet, pedig már rég foglalkoztat a dolog :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Nekem lekvárral jobban ízlett, mint nélküle, de persze úgy is finom. Érdemes elkészíteni!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...