Kókuszos mézes

Nem mai csirke ez a recept sem, már gyerekkorunkban közkedvelt volt. És azt hiszem, sikere töretlen. Legalábbis nálunk. Viszonylag gyakran készül, már a többi sütihez képest. :-)
Hozzávalók:
A tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg cukor
  • 12 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 2 dl tej
  • 3 evőkanál méz
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
A mázhoz:
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • 3 evőkanál kakaó
  • 1-2 evőkanál rumaroma
  • 0,5 dl tej
  • 20 dkg kókuszreszelék
Így készült:
A tésztához valókat tálba téve alaposan össze kell keverni. Sűrű, enyhén folyós massza lesz.
Kikent vagy sütőpapírral bélelt tepsibe simítva, 180 fokon tűpróbáig sütöttem. Sülés közben kissé megbarnul a tészta.
Kihűlve tetszőleges szeletekre vágjuk. Általában hosszúkásra szoktam, ezúttal kisebb kockák lettek.
A mázhoz valókat -kivéve a kókuszt- kis lángon felolvasztottam, sűrűn kevergetve. Ha felfőtt, levesszük, s egyenként beleforgattam a kockákat, egy villa segítségével, mert forró a máz. Máz után kókuszreszelékbe hempergettem.
Ha teljesen beforgatjuk a kockákat a mázba, nem elég az egészre. Így az utolsó szeleteknek csak a teteje kapott mázat meg kókuszt. Sőt úgy is készült valamikor nagy sietségemben, hogy a tetejére csokit kentem s beszórtam kókusszal. Úgy is jó volt. A mézes lap önmagában is finom.

2020. június
Néha még mindig készül. Néha, mert annyi recept áll sorba, s mind ki szeretném próbálni. De úgysem fogom, pont ezért, mert a jól bevált receptekhez sem szabad hűtlennek lenni. Ehhez főleg nem.


A mázzal az a gond, ha teljesen beleforgatom a szeleteket, nem elég. Ha félig mártom bele, mint ezúttal is, s mint legtöbbször, marad belőle. Most azt csináltam, hogy a megmaradt sütiszélekre ráöntöttem a maradék mázat, s rájártam. 😀

2021. március 23.
Még mindig a leggyakrabban visszakeresett recept. Ezúttal annyit változtattam rajta, hogy margarin helyett 1.5 dl olajat kevertem a masszába. Finomabb, puhább lett a tészta. 
A mázzal megint meggyűlt a bajom, ugyanis kezdetben a teljes kockákat beleforgattam, aztán mikor láttam, hogy közel sem lesz a elég, a maradék 3 sor felkockázott süti tetejére kentem a maradék mázat és beszórtam a maradék kókusszal. Csakazértis megettük -így is! 




1 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...