Kókuszos sportszelet

sportszelet az első tesztelést követően egyike lett a sűrűn visszaköszönő édességeinknek. Ez tényleg az a süti, ami gyors, egyszerű, mutatós és nagyon finom. No meg még sütni sem kell. Ezúttal készült rá kókuszkrém is, ami kicsit meghosszabbította az elkészítés idejét, de amúgy előnyére vált. Így is nagyon finom volt!


Hozzávalók:
Az alaphoz:

  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 2 dl tej
  • fél üvegcse rumaroma
  • 2 evőkanál kakaó
  • 50 dkg darált keksz
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 8 evőkanál gríz
  • 18 dkg cukor
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg kókuszreszelék
A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg vaj
Így készült:
A tejet a cukorral és a margarinnal kis lángon addig kevertem, míg a margarin felolvadt. Hozzáadtam a rumaromát, kakaót, kekszet és egyneművé kevertem. 
Tepsibe nyomkodtam.
A krémhez a tejből, cukorból, grízből tejbegrízt főztem. Még azon forrón belekevertem a vajat, végül a kókuszreszeléket. 
A kekszrétegre simítottam a krémet.
A csokit és a vajat gőz fölött felolvasztottam és a kihűlt krémre kentem.
Dermedés után szeletelhető. 
Egyelőre vegyesen használom a margarint és a vajat, de jó lenne végre csak az utóbbit vásárolni. Krémekbe igyekszem vajat használni, amibe meg belesül, beledagasztom, hát... margarint. Ami igencsak mesterséges dolog. Azaz nem tesz jót nekünk. Pedig néhány évtizede még a vajat kárhoztatták. Mert... el kellett adni a margarint. Az olajat is így tukmálták rá az emberekre, hogy a zsír lett kikiáltva minden bajunk forrásává, pedig annak előtte csak zsírral sütöttek-főztek. Most már megint fordult a kocka. Mindig az az egészséges élelmiszer, amit éppen el kell adni. Mindig jönnek újabb és újabb hóbortok. Nem könnyű eligazodni ebben az útvesztőben, de mindenki előtt ott a lehetőség, hogy eldöntse, miben hisz, miből süt-főz. Illetve az is közrejátszik az egészben, mit enged meg a pénztárcája. Mert tegyük hozzá, ami tényleg egészséges, sokkal drágább.

2 megjegyzés:

  1. Még nem csináltam ilyet, finom lehet. :) Én is igyekszem vajat használni, mert az egészségesebb meg finomabb is. Margarint én is inkább a tésztába gyúrom, teszem. Krémekhez ritkán használom vagy csak keveset, mert nem szeretem a vajkrémes sütiket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vanilin, finom, csupán magában az alsó rész is, de a kókuszkrémmel még inkább. Én -sajnos- szeretem a krémes sütiket. Régen, gyerekkoromba kizárólag vajat használtunk, aztán mikor megjelentek a jobb minőségű margarinok, meg Apukámnak örökké diétáznia kellett hol ezért, hol azért, akkor tört be a margarin a konyhánkba. Maradt is jó ideig, de nem ártana kitessékelni! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...