Tiramisu egyszerűen

Vagyis tojás nélkül. A vödrös sajtkrémet szerettem volna próbára tenni ebben az édességben is. Sajttortában kitűnőre vizsgázott, itt jelesre. Fiacskám megjegyezte, hogy mascarponéval jobb, amiben nem is szálltam vitába vele, de ezzel is finom volt, de legalábbis annyira jól esett a másnapos hűtött, habos, könnyű, aligédes édesség!
Hozzávalók:

  • 1 vödör sajtkrém (1 kg)
  • 5 evőkanál cukor
  • 4 dl tejszín
  • 30-35 dkg babapiskóta
  • 2,5 dl főzött kávé
  • 1 evőkanál rumaroma
  • 1-2 evőkanál kakaó
Így készült:
A sajtkrémet elkevertem a cukorral. A tejszínt kemény habbá vertem, majd összekevertem a cukros sajtkrémmel.
A kávét egy tányérban elkevertem a rumaromával.
A piskótákat megmártottam benne, leraktam egy réteget a kiválasztott edény aljára,  majd egy réteg krém következett. Újra kávéba mártott babapiskóta és a maradék krém. 
Tetejét kakaóporral szitáltam be.
Legalább fél napig hűtőben tartva viszonylag szépen szeletelhető.


Én két kisebb edénybe raktam ki, de lehet egy nagyba is, akár több réteget is egymásra rakni. Elég sok lett belőle, két napi nassolni valónak megtette. Kár, hogy elfogyott, most is szívesen kanalaznék belőle! :-)

2 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...