Szilvalekváros-diós rácsos süti

Teszteltem a szilvalekárt. Jól szerepelt!
Ha már úgyis bemelegítettem a sütőt a kenyér miatt, nehogy már pazarolódjon az energia, sütit is sütöttünk. Holnap úgyis vendégek lesznek... A lényeg, mindig találok okot a sütésre! :-)

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 5 tojás sárgája
  • 1-2 evőkanál tejföl
A töltelékhez:
  • 1 üveg szilvalekvár
  • 5 tojásfehérje
  • csipet só
  • 15 dkg ukor
  • 10 dkg darált dió
  • 1 evőkanál liszt
Így készült:
Előbb szétválasztottam a tojásokat. A fehérjéket tálba tettem, hogy majd a töltelékhez habbá verhessem, a sárgák pohárba vártak odakészítve.
A lisztet, sütőport, cukrot, vajat tálba tettem,  összemorzsoltam. Hozzáadtam a tojások sárgáját meg egy evőkanál tejfölt, s gyúrni kezdtem. Mivel még keménynek találtam a tésztát, még egy csapott evőkanál tejföllel összedolgoztam.
A tésztát pihenni hagytam, míg elkészült a töltelék.
Előbb felvertem a fehérjéket a csipet sóval, majd a cukor hozzáadásával keményre vertem. Hozzákevertem a darált diót és a lisztet.
A tésztát lisztezett deszkára tettem. Két részre osztottam: úgy 2/3-át tepsi méretűre nyújtottam. Kikentem a tepsit, úgy helyeztem, igazgattam bele a tésztát.
Vastagon lekentem szilvalekvárral, rásimítottam a diós habot.
A maradék tésztát kinyújtottam, derelyemetszővel felcsíkoztam és berácsoztam vele a sütit.
180 fokos sütőben addig sült, míg a teteje szépen megpirult.


Finom lett, jó omlós, jó szilvalekváros, és nekem kicsit túlságosan is édes. De sebaj, így legalább kevesebbet eszem belőle! :-) 

5 megjegyzés:

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...