Zöldséges lepénykék

A tegnapi vacsoránk volt. Nem terveztem el előre, mit is készítsek, így felmértem, mi van otthon, s ez sült ki belőle. Krumplifasírba tettem már répát, tökhöz is krumplit, de így mindent még nem vegyítettem. Sőt még hagyma is került bele. És finom lett!

Hozzávalók:

  • 1 fej hagyma
  • 3 közepes krumpli
  • 1 darabka tök ( negyed)
  • 1 répa 
  • 1 paprika
  • 3-4 darab aszalt paradicsom
  • bors
  • 2 tojás
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 4 evőkanál liszt
  • 1-2 maroknyi zsemlemorzsa
  • olaj a sütéshez
Így készült:
A zöldségeket megmostam, megpucoltam. 
A hagymát, a paprikát és az aszalt paradicsomot apróra vágtam. A krumplit és a tököt a reszelő nagy lyukú oldalán reszeltem le, a répát a kicsin.
Hozzáadtam a sót, borsot, apróra vágott petrezselyemzöldet, tojásokat, lisztet, összekevertem. Annyi zsemlemorzsát adtam hozzá, hogy formázható masszát kapjak.
Serpenyőben olajat melegítettem. Kanállal szaggattam bele a zöldséges masszát, kissé lelapítottam. Mindkét felét piros-ropogósra sütöttem.
Uborkasalátát és paradicsomot ettünk hozzá.


Bármelyik zöldség kimaradhat, vagy ízlés szerint másmilyen is kerülhet bele. Az aszalt paradicsomot azért raktam bele, mert a legutóbb készítettből néhány darab nem fért az üvegbe. Kapros-borsos tejfölös mártogatós is készülhet hozzá, vagy akár tzatziki. Mindenképp tudnám szeretni!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom vacsorátok volt! Jól néznek ki ezek a lepénykék! Én az olajban való sütést nem kedvelem. Szerinted sütőben működne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vanilin! Én is gondolkodtam rajta, hogy sütőben süssem, de ott nem sül ropogósra. Krumplit sütöttem már tepsiben hasonlóan elkészítve, persze az is finom, csak másképp. Egy próbát azért megér! :-)

      Törlés
  2. Nagyon finom vacsorátok lehetett! Ügyesen rögtönöztél, sok finomságot tettél bele :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Ami a kezem ügyébe akadt, mindent belereszeltem! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...