Ribizlis-túrós lepény

A heti házi tej felét mindig megaltatom, s lesz belőle kevés tejföl -amit előfordul, hogy a macskák kapnak meg, mert elfelejtem időben leszedni-, meg túró. Két liter tejből nagyjából 35 dkg túró lesz, ami vagy palacsintatöltelékként, vagy gombócként, vagy -mily meglepő- sütiként végzi, kipótolva bolti túróval. Ezúttal nem volt otthon pótléknak való, így ennyivel kellett gazdálkodjak. Tölteléknek kevés lett volna, ezért döntöttem kevert süti mellett. Épp érett a ribizli két satnyácska ribizlibokrunkon -sehogy sem akarnak magukhoz térni-, így került rá belőle dísznek meg ízesítésnek.
Hozzávalók:

  • 35 dkg túró
  • 22 dkg cukor
  • 2 dl tejföl
  • 12,5 dkg vaj
  • 4 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom leve, héja
  • 2 maréknyi ribizli
  • vaníliás porcukor a tálaláshoz
Így készült:
 A túrót áttörtem, elkevertem a cukorral, tejföllel, puha vajjal, s egyenként belekevertem a tojásokat. Belekerült a citrom lereszelt héja és leve, végül a sütőporral elvegyített liszttel simára kevertem. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe simította a masszát, a tetejére szórtam a megmosott, leszemezett ribizlit.
180 fokos sütőben sütöttem.
Tálaláskor vaníliás porcukorral szórtam be a tetejét.
Mondhatnám azt is, hogy 5 perc alatt kész, de olyan süti nincs is, csak a reklámokban. Az alapanyagok előkészítése lényegesen több, főleg nekem, mikor betérülök a kamrába, s gondolkodom, miért is indultam? Akkor visszamegyek a konyhába, szétnézek, s rájövök, mi is volt a cél. Ilyen is van, na. Aztán piszmogni a méréssel, csomagolások felnyitásával, kiborított liszt feltakarításával, nem a helyén lévő edény felkutatásával. Mikor már minden az edénybe kerül, onnantól már lehet, hogy öt perc az összekeverés. De aztán még következik a -mondjuk- félórás sütögetés, ami süti- és sütőfüggő. Szóval az öt perces süti csak a mesében létezik! :D

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a szép piros ribizliszemekkel!
    Én is valahogy úgy vagyok mint Te, ahogy írod :-) Én is elég feledékeny vagyok, aztán vissza kell menni, ahonnan indultam, hogy mit is akartam. És az előkészítés meg az elpakolás, mosogatás, rend rakás... ezek mind valóban több időt vesznek igénybe, mint maga a sülés vagy főzés.
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin!
      Azt hittem, csak én szoktam így járni! :-) Állandóan pörög az agyam, s bizony előfordul, hogy mire beérek a kamrába, már máshol járnak a gondolataim, s csak nézek szét, hogy mit is akartam eredetileg.
      Ezt tulajdonképpen az ötpercesnek titulált, kezdőket simán becsapó süteményekre írtam , hogy az azért nem egészen úgy van... Sőt!

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet! :) Egyetértek Veletek, sokszor az előkészítés meg az utómunka több időt vesz igénybe, mint a süti elkészítése.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vanilin, köszönöm! Finom volt, főleg Leányzónak ízlett. Aki rendszeresen süt-főz, tudja, mennyi időt is vesz igénybe. Sokat. És még nem is említettük az alapanyagok beszerzését. Mert az is idő!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...