Rózsa szelet

... nem egészen rózsásan! :-) Úgy történt, hogy a recepttel magam előtt nekifogtam összeállítani a tésztát, s ami jött sorra, mindent belemértem a tálba. Összegyúrtam a tésztát, ránéztem a recepthez tartozó fotóra, s megállapítottam, nem egészen úgy néz ki, ahogy az enyém fog. Akkor olvastam el az elkészítés menetét, s kiderült, a kakaó csak a tészta 2/3-ába kellett volna, azaz a középső lapba csupán. Nekem az egész tészta kakaós lett, így kissé sötét lett a rózsás szelet, de nagyon szerettem, így nem hagyhatom ki. Ha legközelebb készítem, jobban figyelek! :-)

Hozzávalók:
A tésztához

  • 45 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 25 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 citrom leve és lereszelt héja
  • 2 dkg kakaó
A töltelékhez:
  • 1 kis üveg baracklekvár
  • 20 dkg darált dió
  • 15 dkg cukor
  • 1 teáskanál vaníliás cukor
A mázhoz:
  • 3 tojássárga
  • 15 dkg porcukor
Így készült:
A tésztához valókat tálba tettem. (Kivéve a kakaót, az majd csak a tészta harmadába kell!) Összegyúrtam, majd a recept szerint harmadába bele kell gyúrni a kakaót. 
A lapokat sorra kinyújtottam. Kikent tepsibe raktam az első lapot -egy világosat kell-, megkentem lekvárral, megszórtam a cukros-vaníliás-diós keverék felével. Következett a második -a sötét- lap, erre lekvár és a cukros dió másik fele. A harmadik lappal befedtem.
180 fokos sütőben készre sütöttem.
Míg sült, a tojások sárgáját a porcukorral kikevertem, majd a még forró sütire kentem.
Kihűlés után szeletelhető.

(Recept forrása: Csupa Recept, 2014/4.)
A zserbóhoz hasonló, csak kakaós a lapja, s csoki helyett tojássárgás máz van a tetején. És zserbót, igazit, diósat még most sem sütöttem, pedig mióta tervezem, hogy megszerettetem Férjemmel! :-) Mert ezt is szerette, a mákos zserbót is, a diósat állítólag nem...

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! És különben is, vannak egészen sötét rózsák is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Meg sötét sütik is! :D

      Törlés
  2. Finom az sötét színben is ! Jártam már én is így hogy elkapkodtam de azért elfogyott úgy is:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Persze, hogy így is finom volt, csak a látvány nem volt ugyanaz! És nem sikerülhet mindig, minden, meg aztán senki sem tökéletes! :-)

      Törlés
  3. Ha diós, és még baracklevár is van benne, csakis finom lehet! :) Nekem tetszik, így kakaós lapokkal, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, köszönöm! :-) A diós sütik mindig finomak, még elrontva is! :D

      Törlés
  4. Látszik rajta, hogy finom lett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom lett, csak nem olyan, amilyen kellett volna! :-)

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...