Apró rahátos kiflik

Legutóbbi otthoni utunkról hogy, hogy nem, nem hoztunk rahátot. Pedig mindig szoktunk, nem csak kalácstölteléknek, de kiflibe is nagyon finom. Ez még a tartalékból készült, persze nem most. Finom roppanós kiflik lettek, s nem csak a töltelék, a recept is Romániából való.

Hozzávalók:

  • 15 dkg zsír
  • 2 tojássárga
  • 10 dkg tejföl
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • csipet só
  • liszt, amennyit felvesz (30-35 dkg)
  • rahát tölteni
  • vaníliás porcukor
Így készült:
A puha zsírt alaposan elkevertem a tejföllel, tojássárgákkal, csipet sóval, vaníliás cukorral, majd adagolni kezdtem a lisztet. Előbb kevertem, majd ahogy keményedni kezdett, gyúrtam. Annyi liszt került hozzá, hogy kemény, de jól gyúrható tésztát kapjak.
A rahátot kisebb, hosszúkás darabokra vágtam.
1 órányi pihentetés után a tésztát öt gombócra osztottam, s mindegyiket vékony, kerek lappá nyújtottam. Derelyemetszővel 8 részre vágtam (előbb ketté, majd még ketté, s feleztem minden részt). Mindegyikre 1-1 darab rahátot tettem és felsodortam.
Tepsibe sorakoztattam őket s 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.
Még azon forrón vaníliás porcukorba hempergettem meg őket.


7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek a kiflijeid :-) Most jut eszembe, hogy nekem is van rahátom, még pünkösdkor hoztuk. Ideje lenne már felhasználni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! A rahát elég sokáig eláll, hisz csupa cukor. De egy idő után kemény lesz, mint a kő, alig szeletelhető. Azért ezt ne várd meg, de egy darabig még biztos jó lesz a rahátod! Kalácsba szeretem legjobban.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Finom is a kifli raháttal is, de nálam a szilvalekváros verhetetlen! :-)

      Törlés
  3. KŐSZŐNET A RECEPT FELTALÁLONAK,E SOK JO TANÁCSÉRT.

    VálaszTörlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...