Tejfölös bögrés süti gyümölcsökkel

Az este sütőben készült a vacsora, s ha már úgyis be van melegítve a sütő, ráadásul többféle gyümölcs is erre csábított, miért ne süssek? Csak egy gyors kevertre volt már idő, de hát ezek is nagyon finomak tudnak lenni, főleg jó sok gyümölccsel. S többfélével.

Hozzávalók:
2 dl-es bögrével mérve:

  • 1 bögre tejföl
  • 1,5 bögre cukor
  • 2 egész tojás
  • 0,5 bögre olaj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 bögre liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • gyümölcsök (1 alma, 1 őszibarack, 2 sárgabarack, maréknyi málna)
Így készült:
Előbb alaposan elvertem a tejfölt a tojásokkal, cukorral, vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet és az olajat.
Simára kevertem, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam.
Tetején elosztottam az apróra vágott gyümölcsöket.
175 fokos sütőben kisütöttem.

Ilyen egyszerű és egy pihe-puha, kellemes állagú süti az eredmény. Még van belőle, tudok adni kóstolót:-)
Persze bármilyen gyümölccsel elkészíthető, egyfélével, vagy akár többfélével.

2019.10.05.
Újra elkészült, magam megnyugtatása meg vasárnapi gyors süti végett.
Hozzászólásban jelezték, hogy ezekkel az arányokkal túl sűrű lett a massza. Ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy elírtam esetleg a receptet. Nos: kevés változtatással -3 kicsi tojás került bele, és három teáskanál citromlét pluszba-, és jelentem, bár nem folyós, de könnyen keverhető lett a massza, amit elkenve a tepsibe, megszórva sok almával, teteje kevés fahéjas cukorral megszórva, rögvest teszek be a sütőbe. Elkészülte után fotót is mellékelek.
De mivel kevert sütiről van szó, nehéz elrontani: ha sűrű, tejjel lehet lazítani, vagy még tejföllel vagy egy plusz tojással. Semmi baja nem lesz. Ezek a legegyszerűbbek. Mióta időszűkében szenvedek, igen megszerettem őket! 😊
Éééés itt vannak a fotók is, bizonyítékképpen:




16 megjegyzés:

  1. Az egyik legjobb sütifajta, tetszik a sok gyümölcsös megoldás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, időhiányban valóban jók ezek a kevert sütik, 10 perc alatt kész, mehet a sütőbe. Ez a tejfölös-olajos meg annyira jó puha, finomabb, mint margarinnal.

      Törlés
    2. Ezt nem tudom Neked pontosan megmondani, sütőfüggő. Figyelni szoktam, hogy szépen piruljon meg a teteje, de a biztonság kedvéért tűpróbát is lehet végezni. Ha már nem ragad a beleszúrt tűre/fogpiszkálóra, akkor kész.

      Törlés
  2. De szép üde szeletek! A sok gyümölccsel nagyon jól néz ki :-)

    VálaszTörlés
  3. Mi is szeretjük az ilyen egyszerű kevert gyümölcsös sütiket ..... és elég gyakran készül is. :) Most szívesen elmajszolgatnék egy-két szeletkék. Guszta a gyümölcsökkel a tetején! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, köszönöm!
      A nyári időszakban nálunk is gyakran készülnek hasonló sütik, egyik gyümölcsből a másik után. Nem kell sok időt a konyhában tölteni velük a tűzhely mellett- habár a napokban szinte jól esett a sütő melege:-)

      Törlés
  4. Jaj, de jól néz ki - látszik a fotókon, mennyire jó a tészta állaga. Imádom az ilyen jellegű sütiket! (én hasonlót szoktam kefirrel készíteni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Valóban nagyon jó ez a recept. Katalin írta valamikor, hogy fél az olajos sütiktől. Pedig nem kellene, jó állagú sütik sülnek vele.

      Törlés
  5. Nekem nagyon-nagyon suru lett ezen aranyokkal, tennem kellett meg hozza tejfolt es vizet is, de ugy nagyon jo lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatodat. Annak meg örülök, hogy megoldottad a problémát. Nagyon rég sütöttem ezt a sütit, bízom benne, hogy jól írtam meg annak idején a receptet. Ilyenkor szoktam újra sütni kétségeim eloszlatása végett. :-) A közeljövőben meg fogom tenni, talán cseresznyével... A sűrűség függhet a tojások méretétől, én nagy házi tojást szoktam használni. Kicsiből hármat is lehet tenni. Meg persze a tejföltől is, az se mind egyforma.

      Törlés
  6. Nagyon finom és puha! Nekem is sűrű lett de higitottam kis tejjel és tökéletes ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök a sikernek és köszönöm, hogy írtál! :-)

      Törlés
  7. Mekkora tepsiben sütötted ezt a mennyiséget? Köszi! ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bea! Már nagyon rég készült ez a süti, azóta igyekszem tepsi méretet is lejegyezni. Feltételezem, hogy a legtöbbször használt, 28×32 cm-es tepsimben készült, annál kisebbet ritkán használok. Remélem, tudtam segíteni!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...